مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از افتتاح تالار مرکزی شهر کرمانشاه در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 13 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام رحیم جعفری ، با بیان اینکه سه راهبرد اصلی و کلی همواره در این دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده است، گفت: یکی از این موارد ایجاد فضای باز فرهنگی است، به طوری که هر صاحب عقیده و فکری بتواند با آرامش خاطر و اعتماد وارد حوزه کار فرهنگی شود.

وی افزود: رویکرد دوم دولت در این زمینه واگذاری کارهای فرهنگی به خود اصحاب فرهنگ و هنر است، به طوری که حوزه مطبوعات را خود اصحاب رسانه و سایر حوزه‌های هنری و فرهنگی را دیگر اصحاب فرهنگ و هنر در دست گرفته و کارهایش را به ویژه از نظر اجرایی انجام دهند.

جعفری راهبرد سوم دولت در این حوزه را تقویبت بنیه مالی اقدامات فرهنگی و تحقق بحث اقتصاد فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: در این زمینه با جدیت پیگیر ورود بخش غیردولتی به حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها می‌توانند رویکرد فرهنگی داشته باشند، گفت: اما اینکه فرهنگ دولتی شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست و چنین فرهنگی نمی تواند موفق شود و باید بخش‌های غیردولتی از جمله موسسات در این حوزه ورود پیدا کنند و تلاش ما در استان نیز پیگیری این سه رویکرد خواهد بود.

کیفیت "محصولات فرهنگی" بالا برود، مردم جذب می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این اداره کل متناسب با نامی که دارد اقدامات موثری در حوزه فرهنگ و ارشاد انجام داده است، گفت: تنها بیش از 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که عمدتا در بخش روستایی فعال بوده و همگی به انجام کارهای فرهنگی مشغولند و سعی در ارتقا فرهنگ اسلامی جامعه دارند.

وی افزود: سایر حوزه‌ها نیز از جمله حوزه چاپ و نشر کتاب، هنرهایی مانند موسیقی و تئاتر و حوزه مطبوعات همگی به امر فرهنگ‌سازی مشغول هستند.

جعفری تصریح کرد: ما معتقدیم زمانی که کیفیت محصولات فرهنگی افزایش یابد، مردم خود به سمت کارهای فرهنگی جذب می‌شوند و نیازی به تبلیغ در این زمینه نیست و تلاش ما این است که در کنار افزایش کمی محصولات فرهنگی، کیفیت این محصولات را نیز ارتقاء بخشیم.

این مسئول افزود: زمانی که کتاب خوبی چاپ می‌شود، مردم با میل و رغبت به سمت خواندن آن خواهند رفت و نیازی نیست در خصوص فرهنگ کتابخوانی کاری کنیم. هرچند اقدامات بسیاری از جمله بحث برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و جشنواره‌های کتاب مانند جشنواره بهارانه و جام باشگاه های کتاب نیز در این زمینه و در راستای تشویق مردم به امر کتابخوانی صورت گرفته است.

"تالار مرکزی" کرمانشاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه زیرساخت‌های فرهنگی را یکی از نیازهای اصلی ترویج و ارتقا فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: در همین راستا داشتن یک تالار مرکزی و بزرگ نیازی ضروری برای یک شهر است.

وی به کلانشهر بودن کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این کلانشهر ما چند تالار از جمله انتظار، وحدت و شهید آوینی را داریم و این تعداد تالار برای شهر یک میلیون نفری کرمانشاه قطعا کافی نیست.

جعفری با بیان اینکه بسیاری کلانشهرها هم اکنون تالار بزرگ شهر دارند، گفت: سالها قبل ساخت این تالار که بیش از 1300 نفر ظرفیت خواهد داشت در کرمانشاه و در کنار تالار انتظار 

شروع شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی این پروژه، گفت: یک نگارخانه هم در دل این پروژه به عنوان بزرگترین نگارخانه غرب کشور درحال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با ادامه همین روند ساخت، این پروژه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جعفری افزود: همزمان با این پروژه، ساخت سالن دیگری به ظرفیت 500 نفر در شهرک دانش کرمانشاه در حال انجام است.

این مسئول به روند کند اجرای پروژه کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد وافزود: قطعا یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال جاری پیگیری اعتبارات این پروژه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار